Hjärtruds Stuga

fredag 13 juli 2012

Vatten



Ja tänk vad vatten det har kommit ner från ovan denna sommaren.
Hur mycket kan det finnas däruppe?




Altangolvet är ständigt blankt och vått.




Vattensamlingar och pölar överallt.




Just nu längtar jag efter varma dagar och ett dopp i böljan blå.



Riktigt så här kanske det inte blir för kortet har jag tagit när vi var i Kuba förra året.


När man var barn så delades året upp i höst och vårtermin. 
Nu tänker jag mer på året som före och efter semestern eller före och efter jul när jag planerar något.

Just nu befinner jag mig en vecka före semestern.
Känns gott att det är så nära.


Ha en skön helg.


Kram Karin

14 kommentarer:

  1. Den där stranden verkar helt OK, för just nu är man väldigt trött på vått, vått, vått och stövlar och matkassar i papper som botten går ur. Det är lite trist, nästan. Skönt med kommande semester!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Det borde inte kunna finnas något mer kvar nu. Allt är nog nere.
    Vi har haft åska och regn i flera timmar idag. Men nu skiner solen, kan det vara slut?

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Ja du detta regn!! har varit och ätit lunch med min väninna,vid vättern och tror sjutton det regna så vi fick sitta inne.. samma här en vecka kvar sen semester ;)) kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Håller med dej..tänk..att det kan finnas såå mycket regn!!
    Undebar bild..från Kuba..vill ha den värmen och solen hit nu...:)
    Ha en underbar helg!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Nu börjar vår semester och jag hoppas att den inte blir så våt, som det ser ut på dina bilder. Men det får väl bli regnkläder på.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Åh hoppas NI får fin semester med liite regn! åker ni någon stans då?..Så fin stuga ni har..Bor ni där? ha det så gott fredag kväll som det är:)) Gunilla

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dig en trevlig helg och så hoppas vi på lite sol

    Kram Rosa

    SvaraRadera
  8. TRevlig helg till dej !!! Jag håller med...hur mycket regn kan det komma ?

    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hoppas du får en riktigt skön semester uten regn. Nu får det vara nog tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Åh, den som hade semestern kvar. Så mysigt. Kan tänka mig att du får det väder du önskar. Det vänder nog snart och värmen och solen dyker nog upp ska du se.
    Önskar dig en fin lördag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Jaa fy så mycket regn vi fått,men vackra bilder har du:)önskar dig en fin semester utan regn...kram/Anne

    SvaraRadera
  12. Ja det är en riktigt tråkig sommar hittils...bara några få varma dagar. Å vi är nog många som längar bort till den där stranden just nu :-)
    Hoppas du får en fin helg ändå
    kram Anneli

    SvaraRadera
  13. Det är lite missmodigt med dag efter dag med detta väder, jag tror inte vi har haft en hel vecka med sol i år och vad det ser ut på långtidsprognoserna så finns det inte många dagar utan regn framför oss heller...Tyvärr har priserna för restresorna ökat långt över min semesterbudget...så målarpenseln och ett trave med nyinköpta filmer tröstar jag mig med istället...

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Det kan väl inte finnas hur mycket vatten som helst där uppe. Vi har haft regn i 7 dagar nu... så till den stranden skulle jag gärna åka.

    Önskar dig en skön söndag!
    Kram Marie

    SvaraRadera