Hjärtruds Stuga

tisdag 14 augusti 2012

Sommarens bästa



Nu är sommarens lata semesterdagar över och i morgon är det dags att åter packa jobbar väskan.
Ledigheten har varit bra.
Träffat många av mina nära och kära.
Vädret........det ska vi inte prata om mera.



Sommarens bästa plats i trädgården har utan tvekan varit vårt lusthus.














Tak över huvudet när det regnat.
Gardiner att dra för när knott, mygg, getingar och andra flygfän varit närgångna.




Det låter som sommaren är över och jag brukar känna så när semestern är slut.
Mitt senaste projekt i trädgården syns i bakgrunden. 
Som ni ser så är jag bara i uppstart med att gräva bort gräset.
Just nu ser det ut som ett ufo landat i trädgården eller är det kanske en blivande landningsbana för kvastflygare. 
Vi får väl se vad det kan bli av detta.





Kvällarna börjar bli mörka precis så som augustikvällar brukar.
Nu ska jag tända ett ljus och kura lite i skymningen.


Mys och må så gott.

Kram Karin


16 kommentarer:

  1. Allt har sin tjusning. Men sommaren blev vi allt lurade på. Jag mår inte bra av för hög värme men länge sen man fick ha jacka på sig nästan hela sommaren. Men brittsommar - DET kan det fortfarande bli tjohoooo :)))
    Fint lusthus ni har.
    Ha det så bra på din första arbetsdag
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt lusthus ni har! Kan det möjligen vara en ny rabatt på gång där intill - eller kanske en damm...? Kan verkligen rekommenderas att ha en damm som utsikt! ;-)

    Så vi börjar jobba samtidigt... Jag har valt att börja mitt i veckan för att få en mjukstart och kortare till helgen. ;-)

    Nu har vi fått sol och värme här de senaste dagarna, så man skulle ju vilja vara ledig ett tag till. Men även om man jobbar är det skönt med sommarvärme ett tag till. Man kan ju alltid önska en solig och fin andra halva av augusti och hela september... ;-)

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Såå jättefina bilder på ditt trevliga lusthus :)
    Ett sånt skulle jag också vilja ha. (Tror inte vi får plats med det bara i vår lilla trädgård)
    Jättefint med tunna vita gardiner att dra för.

    Ofrånkomligt att jobbardagarna drar igång. Men man får ta vara på den tid som blir över så gott man kan om det nu äntligen blir stadigvarande vackert väder :)
    Ha en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart lusthus!!
    Ja du..sommaren som inte kom..eller hur det nu var...
    Men jag älskar hösten...färger..mörkret..hög luft..osv...
    Ja varje tid har sin tjusning!
    Ha en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Heej Karin!Ja nu hade vi BARA bott i lägenheten sen 2002 men det samlas mycket skit! Vad spännande att få se vad du ska hitt på! Underbara bilder på fina detaljer i ditt fina lusthus! nu har sommarn kommit tillbaka,brukar vara så när alla har börjat jobba igen! Ha det gott/ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Så fint erat lusthus är..ja sommaren märkte man inte så mycket av ..lite dagar då och då med sol och värme..hoppas på en fin höst istället
    Ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilket kanonfint lusthus man blir riktigt avundsjuk ;)
    Så spännande och se vad ditt projekt ska bli, väntar på redovisning senare.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Ser verkligen supermysigt ut...förstår om det är favoritplatsen !!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert lusthus! Det är något sagolikt och magiskt över dem tycker jag, förstår att du trivs där! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert lusthus, perfekt att sitta i denna ombytliga sommar:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  11. Vilket underbart lusthus ni har, måste vara härligt att sitta i.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Tänk att sitta i ett lusthus så vackert som ditt och titta på den fantastiskt underbart vackra stugan i bakgrunden, jag ryser så vackert är det!
    Och UFO:n, hmmmmm, jaaa, man kan undra vad det ska bli. Förmodligen något jag också vill ha.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Vilket läckert lusthus. Adventsljusstaken kommer jag med all säkerhet att ta in till nätbutiken. Tycker att den är jättefin.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Jamen så mysigt och fint ni har det!!!
    Ha ha, ser precis likadant ut hemma hos mig, har också en "rondell" på G.
    Hoppas din helg blir super.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  15. Härligt med ett lusthus! Här är det Glädjehuset som varit min räddning! Fast igår, och under flera dagar, har sommaren verkligen kommit:)
    Min nyaste rabatt anlade jag med den så kallade lasagnemetoden... med toppenresultat. Då behöver du inte gräva alls!

    Ha en fin helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Å vilket fint lusthus du har, å det har behövs sådant med tak denna sommar! Mysig blogg jag hamnade på, återkommer för blev nyfiken på vad du gräver!! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera