Hjärtruds Stuga

onsdag 20 februari 2013

Utmärkelse





För en vecka sedan så fick jag en utmärkelse från Veronica med bloggen Veronicas Lantliv.

Syftet med utmärkelsen var att man skulle uppmärksamma bloggar med mindre än 200 följare.

Med utmärkelsen följde några frågor man skulle svara på.

Så här kommer lite om mig.

Där trivs jag bäst:

Där blir svaret hemma


Om jag fick välja yrke fritt:

Jag har genom åren jobbat inom industri, barnomsorg och nu som undersköterska.
Skulle jag få välja så skulle jag nog vilja prova på att jobba som arbetsterpeut.
Verkar vara ett spännande jobb.

När jag blir riktigt arg:

När folk behandlar andra illa. 
Elakt skvaller och lögner.

Jag mår bäst när jag:

Har mina nära och kära omkring mig.
När jag får pyssla och greja utan att behöva passa tid.



Om jag vann en miljon:

Så skulle jag dela den med mannen och mina barn

Gör helst på semestern:

Solar, badar och grillar tillsammans med mina nära.
Besöker smultronställen i Sverige.



Värsta impulsköpet:

Oj....det har blivit en del genom åren och känner jag mig själv rätt så blir det flera.
Just nu känns det som att husvagnen vi köpte förra sommaren är ett av dem.

För övrigt så är det väl ett och annat klädesplagg som inhandlats, aldrig blivit använda och sedan hamnat i klädinsamlingens lådor.

Detta gör mig lycklig:

När mina nära har det bra och njuter av livet.
Solen gör mig lycklig.
En hjälpande hand när jag behöver det.
Omtänksamma människor.



Jag drömmer om:

Jag har så många tankar och drömmar.
De tänker jag behålla för mig själv.
En del kommer bara att vara drömmar men jag hoppas att kunna ha kraft och mod att förverkliga några av dem.


Det var lite om mig.
Nu är det meningen att jag ska skicka den vidare till 5 bloggar men jag har så svårt att välja.
Det finns ju så många bra bloggar.
Jag skickar den vidare till alla som har lust att hänga på.


Må så gott.

Kram Karin






13 kommentarer:

  1. Kul att få reda på lite om dej :) Ja drömmar har man ju o hoppas väl att nån slår in nån gång! Kram på dej Karin ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Grattis!!
    Så kul att få veta lite mera om dej!! Jag kanske skulle ta tag i..och också besvara dessa frågor!!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis ,Roligt att få läsa lite om dig
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  4. Grattis!
    Kul med lite läsning om vem du är:)
    Idag kom mitt paket. Såå fina sockor! -Tack!
    Lite för stora, men jag lurvar mest omkring med dom hemma.
    Är lite orolig att jag ser dom vandra iväg på ett par andra fötter när någon får se dom bara....dotterns;)
    Och tack för det fina halsbandet!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden, den är du verkligen värd! Och väldigt roligt att få läsa lite om dig.
    Önskar dig en solig vinterdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Härliga tankar och grattis till utmärkelsen.
    Jag skulle svara nästan samma på alla frågor. Hemma är bäst!!
    Ha en riktig go da :)
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  7. Det var roligt att läsa om dig lite mer så där! Och gratulerar till utmärkelsen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Bästa Karin Grattis till utmärkelsen!
    Roligt att läsa om , de du tycker om och annat.
    Det är rätt sina drömmar bör man ha för sig själv.
    Däremot har jag i början på varje år små mål vad jag vill ska ske under året. Allt kommer inte ske men iallafall några.
    Tråkigt med lilla barnbarnet som varit sjuk.
    Fint för henne att du finns där. Hoppas hon mår bra nu.
    I helgen blir det 11årskalas ( barnbarn) annars ska jag bara mysa o pyssla hemma.
    Ha det så bra nu bästa du.
    Trevlig helg
    Kraen Gittan

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till utmärkelsen!
    Kul att få veta lite mer om dig :)

    Önskar dig ett fint slut på veckan och förhoppningsvis en solfylld helg!
    Många kramar Marie

    SvaraRadera
  10. Grattis till utmärkelsen ...kul att läsa lite om dig
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Grattis till utmärkelsen...den var du såå värd goa bloggvän :)

    Ojoj...om du vann en miljon...jaha...då vet jag att du inte delar med dig till mig då!!! ;) *fniss*

    Kul att läsa lite mera om dig vännen :)

    Hoppas du får ett fint veckoslut
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  12. Du låter som en klok kvinna i dina bästa år;)

    Ha en fin kväll/Kram Lussan

    SvaraRadera
  13. Grattis till din blogg utmärkelse!och kul att du är med i min utlottning!kram Jessica

    SvaraRadera