Hjärtruds Stuga

måndag 28 oktober 2013

Hur svårt kan det vara...



Hur svårt kan det vara att bara somna om?
I morse vaknade jag 4.30....till vilken nytta då kan man ju undra.
Jag börjar inte jobba förrän 12.30. 
Sovmorgon hade jag tänkt mig men inte min kropp tydligen.
Måste vara någon brist i kommunikationen där.


Har provat alla varianter. Drar täcket över huvudet.


Ligger på rygg en stund.


Sträcker ut mig...men nej somna om går inte.
Så min vecka startade lite tidigare än jag tänkt.


Får se det som bonustid som jag annars hade sovit bort.
Varje sekund får vi en ny möjlighet, bäst att ta vara på den.


Må så gott och håll i hatten när den annalkande höststormen drar in över oss ikväll.

Kram Karin






19 kommentarer:

  1. Hej Karin! Kan det ha med vintertiden att göra tro? För mej att man är så trött på kvällen o pigg på morronen..Fina bilder du visar..härligt! Ta det lugnt i stormen nu vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  2. Go kväll vännen!
    Känner så väl igen mej!! Så vi kan väl starta natt bloggande här...fniss...
    Hoppas att du trots brist på sömn...har haft en bra dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja det där är ett fenomen jag väl känner igen. Min inre klocka skräller ofta vid 4 draget. Då har jag ljudbok och min mobil till sysselsättning. På mobilen finns instagram och wordfeud och ibland går ögona i kors och man slocknar framåt småtimmarna, lagom till den fysiska klockan skräller och medicindags.Sen kan man kanske somna om igen om man har lite tur. Alla blundar är tacksamt välkomna ..haha!
    Här blåser det storm nu. Fy för - det dånar som sjutton här. Får väl se om det blåser kl 4 i morgonbitti..jobbar du då kan du ju alltid slå en pling ;)))))
    Hoppas du inte är helt slut nu när det är kväll. <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  4. Har aldrig haft någon klocka, när jag skall till jobbet vaknar jag kl 4 och åker till jobbet kl 5,20. På helgerna sover jag lite längre... är som en inställd klocka. Kan vara lite jobbigt ibland...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen pest att inte få sova ordentligt när man kan.
    Hoppas det går bättre i natt. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej där,

    Men jag tycker det ser väldigt lätt ut att somna om... JÄSP! Det ser så skönt ut så jag blir alldeles trött, fast jag har haft svårt att somna ikväll! Men nu går det nog! hahah..

    kram L

    SvaraRadera
  7. Hoppas denna natten blir desto bättre..Men morgonstund har ju guld i mun så du kanske hann med mer än vanligt i stället =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. När man borde och när man liksom har tid (!) att sova så går det inte, är det inte märkligt. Eller när man ska upp jättetidigt, då kan jag i regel inte somna......Om man kunde sudda bort det där och bara sova, men det går inte!
    Härliga illustrationer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Ja men sådana mornar kan man ju bli helt galen!
    Man försöker och försöker somna om.....tur dom är väldigt sällsynta, för mig ialla fall!;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej, Nej usch och fy. Vad gjorde du med all tid?
    Har din syster lockar i fårull till salu tro? Behöver till tomtetillverkningen och vet bara ett ställe i Stockholm men de är en sån där affär som bara är öppet vissa timmar dagtid och då jobbar ju jag. Hör gärna av dig till mig.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Ha ha.. vilka störtsköna bilder !!! Jag gillar att vara uppe tidigt men jag förstår att man blir lite sur när du hade ställt in dej på en sovmorgon och så vaknar du toktidigt !

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  12. Ibland blir det inte som man tänkt - ibland blir det bättre.
    Fast inte i det här fallet då...
    jag tänkte också ta sovmorgon i morse eftersom jag ska jobba i natt, men nädå... brist i kommunikationen även där :)
    Tack för titten hos mig och välkommen åter!
    Kram och trevlig hall å vin!

    SvaraRadera
  13. Haha... det där känns igen!

    Önskar dig en fin allhelgonahelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Vilken fin höstheader du har gjort
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  15. Kul att du vill vara med i min utlottning.
    Ha en skön helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. attans. Jag fick för mig att det var du som tovade tomtar och hade en syrra som sålde fina lockar. Sorry!
    Tittar in för att önska dig en mysig söndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  17. Sen jag slutade att jobba för 1 år sen så har jag fått en helt annan dygnsrytm... Jag kan inte heller somna om längre och förr var det inga problem.. Nej, där ligger man och funderar på allt man kan göra om man går upp..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  18. Vilket mysigt inlägg! Men trist att du inte fick sova! Hoppas det ordnat sig och att du fått sova ut ordentligt nu.

    Kram
    M

    SvaraRadera