Hjärtruds Stuga

torsdag 22 september 2011

Pippi mössor

Nu har jag även stickat Pippi mössor till tjejjerna. Riktigt roliga att sticka.
Ska bli kul att ge dem till mina prinsessor.

Idag är jag ledig och när jag vaknade i morse så var det faktiskt fint väder. Genast planerade jag att grejja lite inne på morgonen medan gräset torkar till lite så det kanske kan vara möjligt att klippa lite längre fram på dagen och när det är klart måla det sista på lusthuset. Perfekt i min värld ända tills det börjar regna igen.  Jag tror jag blir tokig på detta evinnerliga regnande. Det är nog inte meningen att jag ska bli klar med utejobbet i år. Ja ja det blir väl sommar nästa år med.
Det får bli en kopp kaffe istället och fortsätta sticka på baby filten jag börjat på.
Ha en bra dag/ Karin

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har börjat blogga.Inte visste jag att du höll på med handarbete! Jättefina "pippi" kläder!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin! Jag visste inte att du var så pysslg heller. Vet ju att du gått på sömnads utbildning. Jag har handarbetat nästan hela mitt liv med kortare uppehåll. Gillar att skapa nya ting. Se hur det växer fram till ett nytt alster.Kan gå länge i en garnaffär och bara fantisera om vad man skulle kunna göra med alla garner. Kram Karin

    SvaraRadera