Hjärtruds Stuga

onsdag 2 november 2011

Nu kan vintern komma

Nu har jag stickat färdigt min sjal. Den blev väl inte det snyggaste jag gjort men den kommer vara varm och härlig att vira runt halsen i vinter.



Nu är siktet inställt på stora barnbarnets födelsedag. Hon har blivit en riktig liten dock mamma. Pysslar och lagar mat till sina små. En riktig liten tjej. Jag har inhandlat en docka men den behöver ju ha en garderob också. Första plagget ska bli en vit ullig tröja till dockan. Hittade inget mönster tillräckligt snabbt så det får bli på frihand. Improvisera lite. Det brukar funka det med.






I eftermiddag tänker jag ta mej an årets kransar. Jag har varit i skogen och hämtat mossa som ska bli basen på mina kransar i år. Gjorde ett besök hos Rutans Interiör och köpt lite dekorationer. Det är verkligen en sån butik som man omöjligt kan se allt i på ett besök. Hon har så mycket underbara saker och det är ständigt nytt på ingång. Se hemsidan http://www.rutansinterior.se/  En riktig mysbutik.

Först lite mat i magen och ett besök hos frisören.

Ha en fantastisk dag.

Kram Karin