Hjärtruds Stuga

torsdag 5 januari 2012

Trettondags afton

Nu är julen bortstädad hos mej. Tomtarna har vinkat adjö och krupit tillbaka ner i lådan.



Sen är bara en tomte kvar och han har fått dela vår vardag i 4 år. Han hänger på dörren till skafferiet året runt och bara finns med som en hustomte.




Ser ni vilken sliten och medfaren dörr vi har till vårt skafferi? Den dörren bar vi omkring och testade om den passade både här och där tills vi renoverade vårt kök sommaren -07. Vi tyckte både min man och jag att den är så fin att vi måste använda den någonstans. Många tycker nog att man ska måla den, men nej det vore att förstöra den.



Innan jul var jag på julfest hos en av mina arbetskamrater och vi kom överrens om att byta julklappar. Gissa vad jag fick om inte en ljuslykta.



Så nu har ytterligare ett hjärta flyttat in hos mej. Vi hade lottdragning om vilket paket vi skulle få och det var nog meningen att den skulle få bo hos mej.

Nu ska jag återvända till soffan och min virkning. För så har det varit ikväll, jag virkar och mannen tittar på hockey. Finns nog ingen här inte som skulle tappa hakan om de kom hit och det var ombytta roller. Hi hi...



Ha de gott och värm er av tanken att sommaren inte ligger bakom oss längre utan framför eftersom det är nytt år.

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar