Hjärtruds Stuga

torsdag 8 mars 2012

Vilken ska man välja?

Hej i vinterlandet. Det fina vårkänslan har helt plötsligt blivit vintrig. Inatt har det snöat och hela världen är vit igen.
Igår var det en månad kvar till påskafton och jag inser att man kanske ska välja ut vilken kvast som ska oljas in så det blir lite drag i den.


Ska jag välja någon av dessa.......



eller någon av stallkvastarna???

Nja....veteranen i mitten blir det inte och kvasten i barnstorlek passar inte min rumpa.....svårt att välja.



Kaffepanna har jag bara en så det får väl bli den.

Katterna då ??  En eller alla tre??







Men så insåg jag att jag inte behöver välja.........jag jobbar hela påsken . Blåkulla får vänta tills nästa år.

Om du möter någon utan ett leende så ge honom ett av dina.

Ha en fin torsdag.

Kram Karin


7 kommentarer:

  1. Vinter här också! Hund intresserad av snön, ligger i den, katter ytterst irriterade, kallt om fossingarna.
    Men den försvinner nog snart. Får vi hoppas!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ugh för vinter igen=(
    Jag tycker att du ska olja den första kvasten (inte den blå).
    Kan ju vara bra å ha den den startklar ifall att;-)
    Må så gott/Kram Jordråttan

    SvaraRadera
  3. Haha,underbara du,jo vi är några "kärringar" som håller igång Sverige i år så kvasten får vila här åxå o katten blir en 40-kilos bulldog så vi behöver nog ändå specialbeställa vår till nästa år/Kram i snöhelvetet;))

    SvaraRadera
  4. Ha ha..såå kul du är!!!
    Ja du..vad är det för väder?? Blir så trött..jag började ju se våren..nalkas..:)
    Ja ja..ingenting att göra åt..!!
    Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Håller med föregående!!!Ja det va inte och blir nog inte lätt att välja!!!
    kramar lotta

    SvaraRadera
  6. Vilket bra inlägg. Jag började fundera på vilken kombination som skulle vara bäst *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  7. En liten snabbis till Blåkulla kanske du hinner. Jag röstar på mitten kvasten och så kanske jag en få låna en katterna. Har ju ingen egen:):)

    KRAM Helena

    SvaraRadera