Hjärtruds Stuga

lördag 1 oktober 2011

Härliga höstdagar

Igår skulle jag egentligen ha åkt till Ullared och shoppa men när jag på morgonkvisten kom hem från jobbet var jag så trött så det får vara till en annan dag. Det blev en power nap som varade ända till kl 11 . Jag brukar undvika att sova på dagen för jag blir så seg, har verkligen svårt att komma igång och sen blir det svårt att sova på kvällen. Inte bra!!
När jag sent om sider kom ut i det underbara vädret så blev det både planterat växter och lite betong alster.
Mannen hade tagit ut betongblandaren och då blev jag så sugen på att gjuta något när den ändå var ute. Jag har länge tänkt att jag ska göra två betong skivor att ha i trädgården att ställa ljus och växter på. De är ju så hållbara och kan stå ute hela året. Men betongen räckte bara till en och så blev det två rabarberblad. Visar bilder på detta en annan dag.
Idag blir det en tur till IKEA för att inhadla konsoller som jag behöver både till växthuset och till gästrummet. Skulle kunna tänka mej att det blir ett antal ljus och servetter också.




En bild från gårdagens plantering får avsluta dagens inlägg och med den önskar jag er en underbar lördag.

Lördagskram   Karin