Hjärtruds Stuga

lördag 17 december 2011

Fantastiska människor

Igår såg jag Svenska hjältar galan på tv och jag är stum av beundran. Vilka fantastiska människor det finns i vårt avlånga land. Människor som är beredda att offra sin tid och engagemang så andra får det bättre.

Nu är det bara en vecka kvar till julafton och jag undrar om ni har skrivit önskelistan till tomten än. Häromkvällen när jag försökte skriva ner vad vi ska ha på julbordet så fick jag hjälp av Kajsa katten.



Hon slickar sej förnöjt om munnen, antingen tänker hon stryka något som hon inte gillar eller så ska hon väl skriva ner något som hon tycker om. I år är jag ledig på julafton och juldagen, fantastiskt härligt ska det bli att fira jul med barn och barnbarn. Jag har jobbat de senaste 4 jularna så det ska bli skönt att vara ledig.

Nu blir det en loppis runda i jakt på nya fynd.

Ta tillfället när det kommer och ha en fröjdefull lördag.

Kram Karin

1 kommentar:

  1. Vad härligt för dig att få vara ledig i jul! Jag har tagit ett par dagars extra ledig för annars kommer julhelgen att kännas som vilken helg som helst, det är bättre när julafton är på en tisdag eller onsdag=)

    Vilken trevlig blogg du har, så söta katter och hundar. Jag är glad för att du kikade in till mig, då hittade jag ju hit;-)

    Önskar dig en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera