Hjärtruds Stuga

söndag 4 december 2011

När andra ljuset brinner

När andra ljuset brinner står julens dörr på glänt......


men tittar man ut så får man minsann inga julkänslor. Gråkallt, blåst och lite duggregn. Hu!! Jag fryser fastän jag är varmt klädd.

Igår var jag på dop. Min yngsta systers lille Dante döptes så nu har babyfilten bytt ägare.Förhoppningsvis håller den Dante varm när han tar en tupplur. Jag läste någonstans att små barn sover inte de ligger på laddning och kanske är det så. En riktig powernap.

 Efter dopet var det fika i församlings hemmet. Mums vilka goda kakor  å kladdkaka å ljuvliga saffransbullar. Ni anar inte hur mycket jag lyckades trycka i mej. Efteråt undrade jag varför det heter kulmage, för det är ju inte kul att ha en sån.



Ha en vilsam söndagskväll.

 Kram Karin

2 kommentarer:

  1. Hej Karin! Vad bra att man nu kan skriva kommentarer! Alltid lika roligt att in och kolla på din sida! Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har allt varit här tidigare o försökt kommentera oxå ;)
    Tack för titten hos mig!
    Jag hade egentligen tänkt ha den grå färgen på stolen, men den var slut... Blir nog kanon med en schäslong i ullig "päls"
    Må så gott!
    Marie

    SvaraRadera