Hjärtruds Stuga

onsdag 14 december 2011

Hjärtan

Nu har jag jobbat två pass och är ledig två dagar innan jobbarhelgen tar vid.

Idag vill jag visa en av mina favoriter i trädgården. Denna fantastiska växt som glädjer oss med blommor när allt annat har sin vintervila.

Julrosor




När jag ändå var ute och fotade tog jag kort på några av mina hjärtan i trädgården med.


Zinkfatet med det lilla hjärtat som vilar på mossan i skydd av en krona.


Zinkhinken med ljung och hjärtan av betong.


Välkommenskylten på väggen vid ytterdörren


En suddig bild av lila hjärtat Monkey som fryser och vill gå in. Det vill jag med, för idag är det råkallt. Jag har nyss kommit hem efter två jobbarnätter och det var verkligen glashalt på vägarna idag. Glädjand nog så tog alla det lugnt i trafiken. Det brukar inte spela någon roll hur halt det än är så kommer det alltid någon som måste köra om.

Här är några av de hjärtan jag har inomhus.


Hjärtan på kuddarna i kökssoffan.




Ljuslykta i köksfönstret.


Ljuslykta över kökspannan.


På skänken i matrummet.


Ljuslykta på hyllan i badrummet.

 Detta är några av alla de hjärtan som bor hos mej. Nu får det bli knäck kokning så jag får något gjort innan jag har förmånen att få låna ett av barnbarnen. Ikväll ska jag få njuta av farmors lilla prinsessa,

Hjärtat är lyckligast när det slår för andra.

Kram Karin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar