Hjärtruds Stuga

måndag 12 december 2011

Måndags fix

Jag har länge funderat på vad jag vill ha för gardinstång i gästrummet. Efter att tag så mognade det fram och inspirationen kom från naturen. En helt vanlig gren från vår olvonbuske fick det bli.


Jag har målat den vit och de svarta beslagen hade jag liggande i en låda. Man tager vad man haver.


Katten Sussie är med och håller koll så allt går rätt till.



Så upp med fästena i med grenen och på med en fransgardin. Jag valde en fransgarden så länge, den avskärmar lite lagom och släpper generöst in ljuset.



En så här fin ändknopp kan bara naturen göra.


Så här ser det ut i vårt gästrum. Plats för 3 personer som förhoppningsvis kommer sova gott. Vi ställde ju in en bäddsoffa med jag bäddar aldrig upp den eftersom vi inte nyttjar rummet till annat än gästrum.




Ny vecka nya möjligheter. Ha en bra måndag.

Kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar