Hjärtruds Stuga

söndag 13 maj 2012

Borta bra men hemma bäst

Nu är jag tillbaka efter att ha varit ute och skumpat i buss en vecka.




Kaffe med Baileys, vispgrädde och en delicatoboll.
 Knappast något man väljer hemma , men som bussfika är det helt ok.


Första övernattningen var i Berlin och när jag tittade ut genom fönstret på hotellrummet såg det ut så här.




Baksidan av IKEA.
Något besök där blev det inte för min del.




Det blev ett besök i tv tornet. 
Hissen upp till restaurangen gick så snabbt att det slog lock för öronen




Brandenburger tor




.Minnesmonumentet över förintelsens offer




Checkpoint Charlie




Berlinmuren

Tänk vad man hinner se mycket på ett dygn ibland. 
Nästa stopp blev i Prag, men det berättar jag om i nästa inlägg.
Nu ska jag ge mig ut i trädgården.
Där har det hänt mycket på en vecka.


Ha en skön avslutning på helgen .

Kram Karin

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem!!
    Det är just det som är tjusningen med att resa....den att komma hem..och tycka att det är underbart!!
    Fick ett sms av min äldsta dotter för en stund sedan...dom hade precis landat på Landvetter...och hon skrev just det...
    allting hade varit såå bra..men såå skönt att komma hem!!
    Ha en fortsatt mysig eftermiddag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande! I Berlin har jag aldrig varit..Ska bli roligt att få se fortsättninge på resan:-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Låter som du haft en spännande resa.

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Kaffe med Baileys i kan jag allt dricka även om jag inte åker buss ;-) Härlig resa ni haft, kram

    SvaraRadera
  5. Hej! roligt att höra fortsättningen ♥ ha en fin vecka, kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Haha, ja det är ju inte direkt baksidan på IKEA man vill se som första sak i ett annat land! Men roligt att följa din resa. Ska bli kul att "se" Prag också!
    Vet inte om det är Nejlikrot. Blomman är ju orange. Kanske finns orange Nejlikrot också?
    Hoppas du har en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en orange nejlikrot i min trädgård. Det är inga knoppar i den ännu så jag har inget att visa.

      Kram Karin

      Radera
  7. Hej Karin! Kul att få vara med på din resa...Har svårt med namn på många blommor1 Ha det gott vännen ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  8. Nä har du varit ute och farit omkring?!...Nja Ikea är kanske ingen höjdare, det finns ju liksom hemma...bussfikat låter topp, kaffe med Baileys är mumma det, fniss!

    Ha det gott nu & kramen!

    SvaraRadera
  9. Hej på dig!
    Har haft lite mycket suck...så idag ska jag skicka din lilla vinst.Visst är Berlin mysigt. Jag hade en otroligt lycklig stund under Branderburger tor i höstas då jag gick i mål där efter Berlin Marathon hihi! jag trodde aldrig att jag skulle klara det då mina förutsättningar denna gång var lika med 0..hade släpat på ett stort diskbråck i över 1½ år och knappt hunnit träna hade bara en löprunda över en mil hihi! BUT IVE DONE IT=) Gissa om jag var lyrisk hihi!
    Ha det nu så gott
    KRAM Gabriella

    SvaraRadera