Hjärtruds Stuga

torsdag 3 maj 2012

Mitt i skogen

Björnen i skogen på stenen han står 



Ser sig omkring 
Är det redan vår?




Ett underligt djur klättrar på grenen 




En björn bakom stenen 
Vad tittar han på?





Å han tittar på familjen Ludenben 
som mitt i skogen bor




Ja de hade ju kunnat vara en saga men...







det är bara ett litet hus som står i vår trädgård.

När vi flyttade hit så stod huset mitt i ett snår av smällbärsbuskar.
Bara en liten skymt av taket syndes.
Jag har röjt bort en bit i taget och för några år sen var jag framme.
Det är de finurliga gubbarna som bodde i vårt hus för ca 30 år sen som byggt det.
De hade byggt upp en djurpark med plastdjur, plastväxter och stenar.
Av detta fanns inte mycket kvar och något djur hade haft huset som sitt hem. 
Någon som legat där, mumsat körsbär och spottat kärnor omkring sig.
Mannen har bytt taket som var ruttet och igår kväll fick några nya figurer flytta in.



Varje dag är ett äventyr

Kram Karin





17 kommentarer:

  1. Trevligt du uppskattar min blogg och pilgrimsvandring,tack! Jag har inte bloggat så länge än men gillar det!! Så fina hundar och katter du har...kan tänka att det är fullt liv hos dig...osså har du din egen lilla familj i din trädgård....som små vättar och vaktar till er. Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Så gulligt litet hus, söt idé. Mysigt med olika dekorationer i trädgården sådär. kram

    SvaraRadera
  3. Man kan definitivt inte flytta på små gubbar och troll! Där vi bodde förut fanns ett troll redan när vi flyttade dit och det tordes vi aldrig flytta på och det fick så klart stå kvar när vi i vår tur flyttade. Det är viktiga invånare det där!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Kommer in för att önska dig en trevlig torsdags eftermiddag och passar också
    på att tacka för alla fina kommentarer du skriver hos mig♥
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig historia. Det där hade varit något väldans intressant för mitt yngsta barnbarn. Han älskar små hus. Han har en favoritfilm som heter UPP. Den handlar om hur "Farbror Fredriksson" flyttar sitt hus med hjälp av ballonger.

    Fint att ni behållit det lilla huset och låtit det få komma fram i ljuset igen.

    Ha det bäst!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    Men du..såå mysigt..och egentligen ville jag läsa fortsättningen på sagan..fniss...
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram och ha det gott/Annika

    SvaraRadera
  7. Så fint och mysigt

    Ha en bra kväll
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Hej fina du! ha det så gott o trevlig helg!kram kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Vilket gulligt litet hus ni har..det är lite speciellt att ha små figurer och troll i sin trädgård, jättemysigt:-)
    Må så gott och ha en fin torsdagskväll!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Det är inte alla som har en djurpark i sin trädgård!
    Roligt att behålla det som gubbarna byggt för så länge sen. Även om det måste renoveras lite.

    Ha en trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Hej gumman! Tack för titten vännen...Har du nåt förslag på mina "lämmar" tro? vet bara att jag ville spara dom till nåt! Åh va mysig djurpark du har...kul att se..kram / Gunilla

    SvaraRadera
  12. Tittar in för att önska dig en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Gulligt!
    Jag ser att du har barnasinnet kvar och man får hoppas att det aldrig försvinner. Livet skulle bli bra tråkigt då.
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig berättelse och stuga...precis vad jag gillar...fantasi och barnasinne:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  15. Skönt i eländet att det inte är min dator som krånglar...tack för upplysningen:) KRAM

    SvaraRadera
  16. Sicket gulligt litet hus1! Trevlig helg

    kram Anette

    SvaraRadera
  17. Gratulerar♥du vann utlottningen hos mig..Maila din adress på dunderbo10@telia.com så kommer ett litet paket hem till dig
    Kram och godnatt
    Gabriella

    SvaraRadera